En Jul utan snö?


idag har det varit full fräs i vårat hus. mamma och calle var iväg till valbo och handlade julklappar til kl 5 och jag och adam vad hemma och gjorde ett pepparkakshus. på taket ritade vi adam med glasyr : ).
sedan kom Min bästa vän förbi, Emilia blom. det var så länge sedan vi träffade så det var skönt att allt var som vanligt. jag Adam och emilia gick lite på stan och köpte julklappar. slutet på shoppingrundan tog adam en korv, emilia en handbugare ( hör och häpna , hon tog ingen korv) och jag tog en stor strips.
när vi var påväg hem hadde det hunnit livigt 5 minusgrader.

Julen, julen julen. vissa tycker värkligen att julen är en fantastisk tid. de flesta barn ser fram emot julen. dock är det inte alla som gör det . jag är en av dom.
jag tycker inte om all glitter och alla tomtar som är överallt, inte som fula gardinerna och dukarna folk tar fram, och speciellt inte julmaten. vart är det gott? att blanda köttbullar med potatis,sylta , sill, skinka, och korv? äter hellre en god middag som passar ihop än massa små äckliga prins korvar : ) . sen julklappar. har det inte gått överstyr?kan man inte bryta den traditionen? alla får ju nå så fruktansvärt mycket grejer på julen.alla blir helt nojiga och ska köpa hur mycket som hällst. är det inte bättre och få det utspritt över hela året? hur många svenska som hällst idag är (som jag kallar det) hobby kristna . Jag måste vara den enda som INTE vill ha julklappar :P

lite senare kom min älskade karro. och henne var de jätte länge sedan jag träffade. så nu känns de värkligen att man är hemma. har fått tillbaka dialekten väldigt mycket nu också. känns skönt. iallafal så prata vi massa minnen och kollade på west and star . nina är ju med, mammas kompis så de är ju jätte kul. heja heja!!

 Nu  får jag tacka för mig och jag önskar en fortsatt trevlig kväll... :)



                                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback