berättar hur de var i stockholm

 Tänkte berätta lite om Stockholm resan . Sov hos L eftersom han bor precis vid skolan och jag skulle upp kl halv 5, men självklart så stänger antingen han av klockan eller så har ja gjort de men inte kommer ihåg, iaf så vakna ja kl 5 och insåg att jag har försovigt mig. Så jag tog bara på mig kläder, KLADDA på mig smink ( såg de sen när ja kom till Stockholm att det såg förjävligt ut.) och borsta tänderna.


När vi var i Stockholm så åkte vi direkt till Danshögskolan.

Fick kolla på första årets balett på danslinjen. Och kan inte säga att dom var dåliga precis. Grymma fötter, tekniken, och alla var otroligt flexibla. Men det syntes att det var första året. Alla övningar vid stången var saker som också gör. Sen fick vi lite paus, för att sedan kolla på första årets pedagogutbildning när dom hade jazz. Och där var allt en liten lekstuga tyckte jag. Kanske för jag är van vi fokus, jag vet inte. Men det var 100000 frågor, frågor man  igentligen vet om man kollar efter en extra gång eller tänker efter. Läraren var dock hur rolig som hälst, skulle vilja ta en workshop med henne( vet inte hennes namn).


Vi åt våra mackor och sedan gick en snabb promenad till balettakademin där vi skulle kolla på balett andra året. Och där hade dom en riktig professionell nivå. Höjde ribban rejält. Deras balett lärare var klockren, hon var spanjorska ( och ni vet ju vilket temperament vi/dom kan ha) och).  Kändes verkligen som om balettakademin var något för mig, men det var ju inte billigt precis. Dom pengarna finns ju inte för mig om man säger så. Kostar ungefär 30 000 per termin och man är ju där i ungefär 3 år.

Sedan åkte vi till vandrarhemmet, lämna grejorna och åkte till stan. Där träffade vi Fanny, och gick och åt på Pizza Hut !! och de var exakt vad jag behövde, hade inte ätit RIKTIG mat på hela dagen :)



OCH IDAG GOTT FOLK!!!

Idag var vi på Cullberg baletten, ett av världens ledande kompanier och är Känd över hela världen.

Vi fick kolla på repetitionen på alliminium , som är ett verk av mats ek. han var dock inte där, han skulle dit i morgon ,crap !

Dansarna var det bästa jag har sätt på länge, helt fantastiska. Dom fick en verkligen att vilja kämpa, för dom var helt perfekt.

Det här är helt sjukt. Men vi fick dansare med en utav tränarna där. Fick veta det kvällen innan. Måste erkänna att jag var GANSKA nervös innan vi skulle dansa . men det var hur roligt som hälst. Det var svårt, men endå något som gjorde att man hängde med. Ååååååååh vaaa kul , weeeeeeeeeehooo!!!

Aah sen såg vi lite kändisar också;)

NU är jag iaf hemma, är helt död i min kropp, så borde sova snart. Shiiiit vilket långt inlägg de blev, men vafan, de är ju dans;)



Bilder kommer !!



/magdalena Q


Kommentarer
Postat av: liilliisss

åååååh vaaa kul:D hihi glad för din skull bejbiii

åååh vet du vaaad? sophias urgulliga och goa brosa jobbar på Pizza hut coolt vaa tänk om du träffade han hihi:D



ses imorn älskar dig <3!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback