NU FÅR DE VARA NOG!!!



Nu räcker de. Nu är det tredje gången på ungefär en månad som jag har urinvägsinfektion. Blir så trött. Varför just jag?


Så nu har jag uttryckt mitt missnöje. Nu är det dags för förändring.

  

Ska tänka på dessa saker hädanefter
Håll dig inte. Då blir bakterierna kvar i blåsan längre och får dessutom mer näring att växa i.

  • Kissa alltid efter bad och samlag.
  • Töm blåsan helt när du kissar.
  • Torka rätt. Kvinnor och flickor ska alltid torka framifrån och bakåt när de varit på
  • toaletten för att undvika att tarmbakterier kommer i närheten av urinröret.
  • Duscha i stället för att bada. Och om du redan dragit på dig en urinvägsinfektion, undvik även utomhusbad och poolbad tills besvären klingat av.
  • Tvätta inte underlivet överdrivet mycket
  • Håll underlivet varmt.


Har köpt lite hus kurer som ska göra det bättre för mig. För nu orkar jag inte ha det mer. Ska dricka massa citron vatten och ingefära med vatten (men ska inte ingefära så länge , för man går ner i vikt av de) och har även köpt tranbärs dryck ska hjälpa.


köpte lite lakrits också, hör ju till min huskur ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback